, , , ,

Akademia Rachunkowości – Podstawy i Praktyka

3050 

Praktyczny kurs dla początkujących i osób odświeżających podstawy rachunkowości. Uczy ewidencji zdarzeń gospodarczych, budowy bilansu i RZiS, podstaw VAT/CIT/PIT oraz JPK. Pracujesz na przykładach i zadaniach, a gotowe checklisty i szablony ułatwiają wdrożenie w pracy. Efekt: pewność w księgowaniu, mniej błędów i szybsze raportowanie.

Dzień 1
I.  Rachunkowość i księgi rachunkowe
1.  Cel i zakres prowadzenia księgowości
2.  Zasady prowadzenia ksiąg rachunkowych
3.  Konta księgowe do ewidencji zdarzeń i symbole
4.  Zasady księgowania na kontach
5.  Konta syntetyczne, analityczne i pozabilansowe
6.  Obroty i salda kont
7.  Dzienniki księgowe
8.  Dokumenty księgowe i zasady ujmowania w księgach
9.  Korygowanie błędów
10. Dane z ksiąg rachunkowych do rozliczeń podatkowych i do sprawozdań finansowych
11. Zasady działania kont rozliczeniowych i rozrachunkowych
– rozliczenie zakupów, dostawy w drodze i dostawy niezafakturowane
– rozliczanie zakupów przez pracowników, zaliczki
– rozliczenie kart bankowych

Dzień 2
II. Ewidencja zdarzeń związanych ze środkami pieniężnymi – przykłady
1.  Konta środków pieniężnych
2.  Operacje na rachunku bankowym, kredyty, lokaty
3.  Weksle
III. Sprawozdania finansowe i jego elementy
1.  Zasady tworzenia sprawozdań
2.  Bilans
– majątek trwały i obrotowy
– zobowiązania krótkoterminowe i  długoterminowe
3.  Rachunek zysków i strat
– działalność podstawowa
– działalność finansowa
– inna działalność
4.  Informacja dodatkowa
5.  Pozostałe sprawozdania

Dzień 3
IV. Ewidencja zdarzeń związanych z majątkiem trwałym
1.  Pojęcie środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych i nabycie
2.  Środki trwałe w budowie
3.  Zasady podlegania amortyzacji
4.  Wartość początkowa
– zakup
– wytworzenie
– aport, darowizna i przekształcenie
– ulepszenie a remont
5.  Ewidencja majątku trwałego
6.  Stawki i metody amortyzacji – przykłady
7.  Koszty niepodatkowe a majątek trwały
– samochody osobowe
– eksploatacja i ubezpieczenia
– dotacje
– odszkodowania
8.  Likwidacja majątku trwałego
– darowizna
– nieplanowa amortyzacja
– zdarzenia losowe
– przekazanie na potrzeby osobiste
9.  Sprzedaż środka trwałego
10. Wycena majątku trwałego
11. Korekty vat a majątek trwały

Dzień 4
V.  Rozrachunki z tytułu wynagrodzeń
1.  Rozliczenie umów zlecenia, dzieła i zarządu
2.  Rozliczenie umów o prace
3.  Składki płatne do ZUS, podstawy naliczania, stawki i wyłączenia z oskładkowania
4.  Zasady opodatkowania, wyłączenia z opodatkowania, stawki, zaliczki, potrącenia
5.  Przykłady liczbowe
6.  Księgowanie wynagrodzeń i potrąceń
7.  Rozliczenie podróży służbowych
8.  Zwolnienie z opodatkowania i oskładkowania świadczeń z tytułu podróży
VI. Rozrachunki w walucie obcej – ewidencja
1.  Rozliczenia w walucie obcej i różnice kursowe na rozrachunkach – przykład liczbowy
2.  Konto walutowe i różnice kursowe od środków pieniężnych – przykład liczbowy
3.  Zasady podatkowe rozliczania różnic kursowych
4.  Statystyczne różnice kursowe

Dzień 5
VII. Księgowanie zakupów i sprzedaży oraz rozrachunki publicznoprawne
1.  Księgowanie sprzedaży
– sprzedaż krajowa
– WDT
– eksport towarów
– eksport usług
– korekty
– darowizny i prezenty
2.  Księgowanie zakupów
– zakupy krajowe
– WNT
– import towarów,
– cło i akcyza
– import usług
3.  Rozliczenie vat
4.  Rozliczenie podatku dochodowego od firmy
5.  Podatek PCC
VIII. Rzeczowy majątek obrotowy
1.  Zakup towarów, materiałów
– metody wyceny zakupów
– metody wyceny rozchodu
2.  Wydanie materiałów do produkcji
4.  Koszty wytworzenia produkcji i usług
– koszty bezpośrednie i pośrenie
– alokacja kosztów pośrednich
– księgowanie na czwórkach i na piątkach
5.  Przyjęcie wyrobów do magazynu
6.  Wydanie wyrobów z magazynu
7.  Sprzedaż wyrobów, towarów, materiałów
8.  Utrata wartości
IX. Pasywa i wybrane aktywa jednostki – księgowania
1.  Kapitał podstawowy
2.  Inne kapitały własne
3.  Rozliczenie wyniku finansowego
4.  Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych
– naliczenie funduszu
– pożyczki
– świadczenia
– konto bankowe
– opodakowanie i oskładkowanie
5.  Rozliczenia międzyokresowe
– kosztów RMCz i RMB
– przychodów
– podejście podatkowe
6.  Rezerwy
– definicja
– wpływ na rozliczenia podatkowe
– naliczenia
– rowiązanie i wykorzystanie
7.  Inwentaryzacja
– rozliczenie nadwyżek i niedoborów
– zasady ewidencji i przykłady
– rozliczenie z pracownikami
– wpływ na rozliczenia podatkowe

 

Dla kogo?
Dla osób budujących karierę w obszarze finansowo-księgowym, przedsiębiorców prowadzących własne rozrachunki oraz asystentów księgowych. Również dla tych, którym w codziennej pracy potrzebna jest solidna baza z rachunkowości i nawyk prawidłowego obiegu dokumentów.

Cel
Przygotowanie uczestników do prowadzenia rachunkowości zgodnie z Ustawą o rachunkowości, Krajowymi Standardami Rachunkowości i przepisami podatkowymi. Uczestnicy poznają obowiązki w działach finansowych oraz zakres odpowiedzialności wynikający z UoR i KSR. Program kładzie nacisk na praktykę i poprawność dokumentacji.

Korzyści
Poznasz zasady organizacji rachunkowości w jednostce, rodzaje zdarzeń gospodarczych oraz ich dokumentowanie i ewidencję. Zajęcia prowadzi doświadczony praktyk, a treści ilustrują liczne przykłady liczbowe. Otrzymasz materiały ułatwiające wdrożenie wiedzy w pracy.

Wykładowca
Krzysztof Karpiński — wieloletni specjalista, wykładowca i doradca w zakresie rachunkowości i podatków, autor publikacji. Od ponad 28 lat prowadzi szkolenia z podatków dochodowych, VAT, rachunkowości i kadr-płac; od 30 lat praktyk w księgowości, były dyrektor finansowy i główny księgowy, właściciel biura rachunkowego. Posiada certyfikat MF i odbytą aplikację na biegłego rewidenta. Pracował i doradzał firmom wielu branż; zrealizował ok. 2000 dni szkoleniowych, szkoląc ponad 10 000 osób na różnych szczeblach finansowo-księgowych.

Szczegóły organizacyjne
Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub Bazy Usług Rozwojowych.
1. BUR (RPO dla MŚP)

2.KFS pokrywa 80% kosztów kształcenia ustawicznego (mikroprzedsiębiorstwa do 10 osób – nawet 100%), a pracodawca wnosi 20% wkładu własnego.

Koszt uczestnictwa:

  • kolejnych osób – prosimy o kontakt

Promocje i rabaty nie łączą się.

Szkolenie w cenie promocyjnej należy opłacić przed jego rozpoczęciem

Cena obejmuje:

  • uczestnictwo w szkoleniu
  • materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
  • certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)

Płatności:

  • Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Realizacja: 1,2,3,4,5 grudnia

Zapewniamy:

  • 35 godz. lekcyjnych szkolenia
  • szkolenie w czasie rzeczywistym
  • bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
  • możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
  • interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
  • zadawanie pytań w czasie rzeczywistym

Wymagania:

  • posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
  • dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
  • celem uzyskania jak nalepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji

Informacje:

Termin

01-05.12.2025

Przewijanie do góry