, ,

Rozwój kompetencji cyfrowych- wiedza, bezpieczeństwo, komunikacja, automatyzacja

3200 

Kompleksowy program rozwoju kompetencji cyfrowych dla zespołów i liderów. Uczy bezpiecznej pracy w sieci, efektywnej komunikacji online oraz sprawnego korzystania z narzędzi biurowych i chmurowych. Pokazuje, jak automatyzować zadania (np. no-code/low-code) i wykorzystywać AI w codziennej pracy. Zawiera ćwiczenia, checklisty i gotowe scenariusze wdrożeń, które szybko podnoszą produktywność i bezpieczeństwo.

Dzień 1 i 2
1. Narzędzia biurowe i zarządzanie dokumentami w chmurze
•    Wprowadzenie do Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) i platformy Microsoft 365.
•    Google Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Formularze – praca na żywo.
•    Zarządzanie dokumentami w chmurze na przykładzie Google Dysku:
o    Tworzenie, edycja i udostępnianie dokumentów.
o    Praca w czasie rzeczywistym i synchronizacja plików.
 
2. Bezpieczeństwo w sieci
•    Rozpoznawanie zagrożeń cyfrowych:
o    Analiza przykładów phishingu, wirusów, ransomware.
o    Jak chronić się przed cyberzagrożeniami w codziennej pracy.
•    Zasady tworzenia silnych haseł i zarządzania nimi:
o    Narzędzia do zarządzania hasłami
•    Ochrona danych osobowych i firmowych:
o    Szyfrowanie i zabezpieczanie plików.
3. Komunikacja i współpraca online
•    Omówienie i praktyczne zastosowanie platform:
o    Teams: prowadzenie spotkań, współdzielenie plików, zadania zespołowe.
o    Google Meets: prowadzenie i planowanie spotkań.
o    Slack: organizacja komunikacji w zespole.
o    Zoom: organizacja wideokonferencji i webinariów.
•    Organizacja efektywnej współpracy online.
4. Rozwój kreatywności i praca z multimediami z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji
•    Tworzenie grafik i materiałów marketingowych z wykorzystaniem :
o    Projektowanie wizytówek, plakatów, postów na social media.
o    Podstawy tworzenia spójnych identyfikacji wizualnych.
•    Tworzenie prostych animacji i edycja zdjęć w darmowych narzędziach.
 
5. Wprowadzenie do zaawansowanych technologii 
•    Sztuczna inteligencja w pracy zawodowej:
o    Wprowadzenie do ChatGPT i Copilota: automatyzacja pisania tekstów, generowanie pomysłów, wsparcie programistyczne i dokumentacyjne.
Dzień 3 i 4
6. Automatyzacja i przyśpieszenie pracy w finansach przy wsparciu MS Excel
•    MS Excel – podstawy dobrego działania
o    Wersje a możliwości programu
o    Formuły – operatory i kolejność operacji
o    Funkcje – tworzenie własnych funkcji
o    Błędy sygnalizowane przez formuły i funkcje
•    Opanowanie zasad budowania dobrego arkusza
o    Tworzenie planu dużego i skomplikowanego arkusza
o    Plan sieci powiązań pomiędzy arkuszami
o    Przykłady dobrych i złych rozwiązań
o    Techniki przerabiania istniejących arkuszy
•    Zarządzanie, przetwarzanie i prezentacja dużych zbiorów danych
o    Importowanie do arkusza zewnętrznych zbiorów danych
o    Analiza rejestru transakcji księgowych (wykorzystanie funkcji tekstowych)
o    Przegląd i analiza transakcji z wykorzystaniem filtrów i filtrów zaawansowanych
o    Operacje na bazach danych
•    Budowa dużej bazy danych na potrzeby controllingu (strefa danych, strefa słowników, strefa uprawnień do danych) – analiza przykładów
•    Przygotowanie dynamicznych raportów
o    Raporty o stałej i zmiennej strukturze
o    Praca z tabelami przestawnymi oraz operacje na ciągach znaków
o    Wykorzystanie operacji na ciągach znaków (funkcje wyszukaj.pionowo, suma.jeżeli, suma.warunków)
•    Przygotowywanie cykli i rozliczeń kosztów w arkuszu kalkulacyjnym
o    Logika rozliczeń w relacyjnych bazach danych
o    Zasady przenoszenia kosztów na ciągach znaków
o    Techniki łączenia danych i transpozycji do postaci bazodanowej
•    Techniki analizy danych i symulacji
o    Szybkie przeliczanie arkusza dla nowego zestawu danych – polecenie Tabela Danych i szukaj wyniku
o    Rozwiązywanie problemów programowania liniowego i optymalizacji z wykorzystaniem dodatku Solver
o    Możliwości wykorzystania dodatku analiza danych (Analysis ToolPak) w zarządzaniu finansami
o    Wykorzystanie funkcji finansowych
o    Graficzne analizy wrażliwości
•    Budowa i wykorzystanie modeli typu MonteCarlo w MS Excel jako narzędzie zarządzania ryzykiem finansowym
•    Automatyzacja zadań przy użyciu makr
o    Rejestracja makr
o    Podstawowe informacje o języku VBA
o    Wykorzystanie mechanizmów sztucznej inteligencji

Dla kogo?
Dla pracowników administracyjnych, biurowych, specjalistów oraz osób chcących podnieść swoją atrakcyjność na rynku pracy. Rekomendowane dla pracowników finansów, analiz i controllingu oraz dla całych zespołów firm MŚP i dużych organizacji. Dla menedżerów, liderów, działów HR i organizacji szkoleniowych rozwijających kompetencje cyfrowe. Szkolenie jest odpowiednie dla początkujących i zaawansowanych.

Cel
Podniesienie kluczowych kompetencji cyfrowych niezbędnych w nowoczesnym środowisku pracy. Nacisk na bezpieczeństwo informacji, produktywność, kreatywność oraz automatyzację procesów. Ułatwienie zarządzania danymi i skutecznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi technologicznych.

Korzyści

Dla uczestników:

  • Rozwój praktycznych umiejętności:
  • Zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowego
  • Kreatywność i multimedialność
  • Efektywność i automatyzacja

Dla firm i organizacji 

  • Efektywność i automatyzacja
  • Podniesienie poziomu bezpieczeństwa
  • Wzmocnienie innowacyjności
  • Redukcja kosztów i czasu

Wykładowca

Dr PRZEMYSŁAW GAGAT z wykształcenia bioinformatyk, w 2010 roku uzyskał certyfikat analityka finansowego, 13 lat doświadczenia zawodowego w obszarze corporate finance, w tym 6 lat doświadczenia jako menager projektów. Analityk z doświadczeniami w pracy z przedsiębiorstwami na różnym etapie rozwoju, od start-up’ów, poprzez rozwijające się firmy, planujące pozyskanie kapitału z rynku finansowego (IPO, fundusze VC/PE), poprzez duże, rozwinięte grupy giełdowe. Specjalizuje się w budowaniu i utrzymywaniu narzędzi informatycznych wspierających procesy controllingowe, modelowanie i optymalizacje procesów biznesowych oraz systemy kalkulacji kosztów. Autor 35 publikacji naukowych, stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i laureat stypendium Ministra Edukacji i Nauki dla wybitnych młodych naukowców. Ceniony trener szkoleń biznesowych, mający na swoim koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych w tym dla największych firm giełdowych i instytucji publicznych. W realizowanych szkoleniach koncentruje się na aspektach praktycznych, przykładach zastosowań i najlepszych praktykach.

Szczegóły organizacyjne

Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub Bazy Usług Rozwojowych.
1. BUR (RPO dla MŚP)

2.KFS pokrywa 80% kosztów kształcenia ustawicznego (mikroprzedsiębiorstwa do 10 osób – nawet 100%), a pracodawca wnosi 20% wkładu własnego.

Cena obejmuje:
• uczestnictwo w szkoleniu
• materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
• certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)
Płatności:
 • Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Realizacja: 10,12,18,19 grudnia

Zapewniamy:

• 32 godz. lekcyjnych szkolenia
• szkolenie w czasie rzeczywistym
• bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
• możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
• interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
• zadawanie pytań w czasie rzeczywistym
Wymagania:
• posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
• dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
• celem uzyskania jak nalepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji
Informacje:
• Tel. 655-870-100; 601-955-320
• e-mail. biuro@akk.com.pl;
www.akk.com.pl
Termin

10-19.12.2025

Przewijanie do góry