• Wprowadzenie do Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) i platformy Microsoft 365.
• Google Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Formularze – praca na żywo.
• Zarządzanie dokumentami w chmurze na przykładzie Google Dysku:
o Tworzenie, edycja i udostępnianie dokumentów.
o Praca w czasie rzeczywistym i synchronizacja plików.
• Rozpoznawanie zagrożeń cyfrowych:
o Analiza przykładów phishingu, wirusów, ransomware.
o Jak chronić się przed cyberzagrożeniami w codziennej pracy.
• Zasady tworzenia silnych haseł i zarządzania nimi:
o Narzędzia do zarządzania hasłami
• Ochrona danych osobowych i firmowych:
o Szyfrowanie i zabezpieczanie plików.
• Omówienie i praktyczne zastosowanie platform:
o Teams: prowadzenie spotkań, współdzielenie plików, zadania zespołowe.
o Google Meets: prowadzenie i planowanie spotkań.
o Slack: organizacja komunikacji w zespole.
o Zoom: organizacja wideokonferencji i webinariów.
• Organizacja efektywnej współpracy online.
• Tworzenie grafik i materiałów marketingowych z wykorzystaniem :
o Projektowanie wizytówek, plakatów, postów na social media.
o Podstawy tworzenia spójnych identyfikacji wizualnych.
• Tworzenie prostych animacji i edycja zdjęć w darmowych narzędziach.
• Sztuczna inteligencja w pracy zawodowej:
o Wprowadzenie do ChatGPT i Copilota: automatyzacja pisania tekstów, generowanie pomysłów, wsparcie programistyczne i dokumentacyjne.
• MS Excel – podstawy dobrego działania
o Wersje a możliwości programu
o Formuły – operatory i kolejność operacji
o Funkcje – tworzenie własnych funkcji
o Błędy sygnalizowane przez formuły i funkcje
• Opanowanie zasad budowania dobrego arkusza
o Tworzenie planu dużego i skomplikowanego arkusza
o Plan sieci powiązań pomiędzy arkuszami
o Przykłady dobrych i złych rozwiązań
o Techniki przerabiania istniejących arkuszy
• Zarządzanie, przetwarzanie i prezentacja dużych zbiorów danych
o Importowanie do arkusza zewnętrznych zbiorów danych
o Analiza rejestru transakcji księgowych (wykorzystanie funkcji tekstowych)
o Przegląd i analiza transakcji z wykorzystaniem filtrów i filtrów zaawansowanych
o Operacje na bazach danych
• Budowa dużej bazy danych na potrzeby controllingu (strefa danych, strefa słowników, strefa uprawnień do danych) – analiza przykładów
• Przygotowanie dynamicznych raportów
o Raporty o stałej i zmiennej strukturze
o Praca z tabelami przestawnymi oraz operacje na ciągach znaków
o Wykorzystanie operacji na ciągach znaków (funkcje wyszukaj.pionowo, suma.jeżeli, suma.warunków)
• Przygotowywanie cykli i rozliczeń kosztów w arkuszu kalkulacyjnym
o Logika rozliczeń w relacyjnych bazach danych
o Zasady przenoszenia kosztów na ciągach znaków
o Techniki łączenia danych i transpozycji do postaci bazodanowej
• Techniki analizy danych i symulacji
o Szybkie przeliczanie arkusza dla nowego zestawu danych – polecenie Tabela Danych i szukaj wyniku
o Rozwiązywanie problemów programowania liniowego i optymalizacji z wykorzystaniem dodatku Solver
o Możliwości wykorzystania dodatku analiza danych (Analysis ToolPak) w zarządzaniu finansami
o Wykorzystanie funkcji finansowych
o Graficzne analizy wrażliwości
• Budowa i wykorzystanie modeli typu MonteCarlo w MS Excel jako narzędzie zarządzania ryzykiem finansowym
• Automatyzacja zadań przy użyciu makr
o Rejestracja makr
o Podstawowe informacje o języku VBA
o Wykorzystanie mechanizmów sztucznej inteligencji
Dla kogo?
Dla pracowników administracyjnych, biurowych, specjalistów oraz osób chcących podnieść swoją atrakcyjność na rynku pracy. Rekomendowane dla pracowników finansów, analiz i controllingu oraz dla całych zespołów firm MŚP i dużych organizacji. Dla menedżerów, liderów, działów HR i organizacji szkoleniowych rozwijających kompetencje cyfrowe. Szkolenie jest odpowiednie dla początkujących i zaawansowanych.
Cel
Podniesienie kluczowych kompetencji cyfrowych niezbędnych w nowoczesnym środowisku pracy. Nacisk na bezpieczeństwo informacji, produktywność, kreatywność oraz automatyzację procesów. Ułatwienie zarządzania danymi i skutecznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi technologicznych.
Korzyści
Dla uczestników:
- Rozwój praktycznych umiejętności:
- Zwiększenie bezpieczeństwa cyfrowego
- Kreatywność i multimedialność
- Efektywność i automatyzacja
Dla firm i organizacji
- Efektywność i automatyzacja
- Podniesienie poziomu bezpieczeństwa
- Wzmocnienie innowacyjności
- Redukcja kosztów i czasu
Wykładowca
Dr PRZEMYSŁAW GAGAT z wykształcenia bioinformatyk, w 2010 roku uzyskał certyfikat analityka finansowego, 13 lat doświadczenia zawodowego w obszarze corporate finance, w tym 6 lat doświadczenia jako menager projektów. Analityk z doświadczeniami w pracy z przedsiębiorstwami na różnym etapie rozwoju, od start-up’ów, poprzez rozwijające się firmy, planujące pozyskanie kapitału z rynku finansowego (IPO, fundusze VC/PE), poprzez duże, rozwinięte grupy giełdowe. Specjalizuje się w budowaniu i utrzymywaniu narzędzi informatycznych wspierających procesy controllingowe, modelowanie i optymalizacje procesów biznesowych oraz systemy kalkulacji kosztów. Autor 35 publikacji naukowych, stypendysta Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej i laureat stypendium Ministra Edukacji i Nauki dla wybitnych młodych naukowców. Ceniony trener szkoleń biznesowych, mający na swoim koncie ponad 1000 godzin szkoleniowych w tym dla największych firm giełdowych i instytucji publicznych. W realizowanych szkoleniach koncentruje się na aspektach praktycznych, przykładach zastosowań i najlepszych praktykach.
Szczegóły organizacyjne
Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub Bazy Usług Rozwojowych.
1. BUR (RPO dla MŚP)
2.KFS pokrywa 80% kosztów kształcenia ustawicznego (mikroprzedsiębiorstwa do 10 osób – nawet 100%), a pracodawca wnosi 20% wkładu własnego.
Realizacja: 10,12,18,19 grudnia
Zapewniamy:

