Podatki dochodowe 2025 r. –kompendium i ugruntowanie wiedzy dotyczącej zmian w CIT z ostatnich lat. Zmiany w przepisach, nowe instytucje, ważne wyroki, interpretacje i objaśnienia Ministra Finansów.
CIT Estoński (ECIT) – czyli alternatywna forma opodatkowania spółek:
• kto może ją wybrać,
• jak się przygotować i na co należy zwrócić szczególna uwagę?
• zeznania CIT-8E,
• kwestia wyboru ECIT w trakcie i od początku roku,
• CIT-KW, ZAW-RD,
• informacje OSW-RD,
• praktyczne porady, ukryte zyski, samochody firmowe i wydatki prywatne, zatrudnianie rodziny).
Zakaz amortyzacji podatkowej budynków i lokali mieszkalnych:
• skutki podatkowe,
• problemy z rozliczaniem remontów i ulepszeń, a także inwestycji w obcych środkach trwałych.
Ulga na wydatki reklamowe, czyli dodatkowe odliczenie do 1 miliona złotych na wydatki marketingowe, np.:
• udział w targach,
• delegacje, wyżywienie,
• reklama w mediach,
• eventy, konferencje,
• ulotki broszury,
• influencerzy, itp.
Rozliczanie zupełnie nowych ulg w CIT , pozwalających na odliczenie od podstawy opodatkowania różnych kosztów firmowych nawet w wielomilionowych kwotach, np.:
• ulga na ekspansję, na robotyzację, na wprowadzenie produktu na rynek, na sponsoring,
• nowe załączniki CIT -RB, CIT – CSR,
• praktyczne uwagi i przykłady.
WHT – identyfikacja usług zakupionych od podmiotów zagranicznych i obowiązki płatnika związane z rozliczeniem podatku u źródła:
• CIT-10Z,
• PIT-8AR,
• informacje IFT,
• wypłaty przekraczające 2 mln. zł,
• procedury Tax and Refund oraz WH-OSC.
Minimalny podatek dochodowy od 2024 r. – kto i kiedy płaci?
Najważniejsze zmiany w CIT od 2024 r., m.in.:
• skrócenie amortyzacji budynków i budowli nawet do 5 lat,
• indywidualne stawki amortyzacyjne,
• opodatkowanie dotacji
JPK CIT i JPK ŚT jako nowe obowiązkowe struktury dla podatników od 2025 roku
• terminy wdrażania,
• zawartość struktur
• mapowanie kont pod struktury
Dla kogo?
Dla przedsiębiorców, specjalistów podatkowych (w tym CIT), właścicieli biur rachunkowych, księgowych i kadr. Rekomendowane dla głównych księgowych, kontrolerów podatkowych i dyrektorów finansowych. Otwarte także dla wszystkich chcących poszerzyć wiedzę i kwalifikacje.
Cel
Przegląd i podsumowanie aktualnych zmian w przepisach, nowych instytucji, ważnych wyroków oraz interpretacji i objaśnień MF. Omówimy ich skutki dla podatników oraz wskażemy możliwe działania ograniczające ciężary podatkowe. Uczestnicy dostaną wskazówki, jak przełożyć prawo na praktykę.
Korzyści
Pełny zakres wiedzy teoretycznej i praktycznej poparty licznymi przykładami. Możliwość konsultacji własnych wątpliwości z doradcą i wymiany doświadczeń z uczestnikami. Szeroki pakiet materiałów szkoleniowych ułatwi wdrożenie w firmie.
Wykładowca
dr Małgorzata Rzeszutek – absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, doradca podatkowy, właścicielka kancelarii, doktor w obszarze cen transferowych. Wieloletnia praktyka audytorska i dydaktyczna, autorka publikacji z podatku dochodowego i VAT oraz materiałów dla MF. Specjalizuje się w VAT, podatkach dochodowych, dokumentacji cen transferowych i prawie podatkowym międzynarodowym.
Szczegóły organizacyjne
Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub Bazy Usług Rozwojowych.
1. BUR (RPO dla MŚP)
2.KFS pokrywa 80% kosztów kształcenia ustawicznego (mikroprzedsiębiorstwa do 10 osób – nawet 100%), a pracodawca wnosi 20% wkładu własnego.
Cena obejmuje:
- uczestnictwo w szkoleniu
- materiały szkoleniowe w wersji elektronicznej (prezentacje PPT, pliki PDF, DOC, Excel)
- certyfikat ukończenia szkolenia w wersji elektronicznej (PDF)
Płatności:
- Prosimy realizować po otrzymaniu zaproszenia i faktury.
Zapewniamy:
- 7 godz. lekcyjnych szkolenia
- szkolenie w czasie rzeczywistym
- bezpośredni kontakt z wykładowcą- wizualny, dźwiękowy, korespondencyjny (czat)
- możliwość uczestnictwa za pośrednictwem komputera, laptopa, smartfonu
- interakcję z ekspertem oraz innymi uczestnikami szkolenia
- zadawanie pytań w czasie rzeczywistym
Wymagania:
- posiadanie komputera, laptopa lub smartfonu z głośnikiem i mikrofonem(jeżeli chcesz zadawać pytania głosowo)
- dostęp do internetu, przeglądarka Mozilla Firefox, Google Chrome
- celem uzyskania jak nalepszej jakości prosimy zaktualizować przeglądarki do najnowszych wersji
Informacje:
- Tel. 573 569 970
- e-mail. biuro@akk.com.pl;
www.akk.com.pl

