Rozwój kompetencji cyfrowych – Bezpieczeństwo, Kreatywność i Automatyzacja.

3800 

Kategoria:

Dzień I
1. Narzędzia biurowe i zarządzanie dokumentami w chmurze
•    Wprowadzenie do Microsoft Office (Word, Excel, PowerPoint) i platformy Microsoft 365.
•    Google Dokumenty, Arkusze, Prezentacje, Formularze – praca na żywo.
•    Zarządzanie dokumentami w chmurze na przykładzie Google Dysku:
o    Tworzenie, edycja i udostępnianie dokumentów.
o    Praca w czasie rzeczywistym i synchronizacja plików.
2. Bezpieczeństwo w sieci
•    Rozpoznawanie zagrożeń cyfrowych:
o    Analiza przykładów phishingu, wirusów, ransomware.
o    Jak chronić się przed cyberzagrożeniami w codziennej pracy.
•    Zasady tworzenia silnych haseł i zarządzania nimi:
o    Narzędzia do zarządzania hasłami
•    Ochrona danych osobowych i firmowych:
o    Szyfrowanie i zabezpieczanie plików.
3. Komunikacja i współpraca online
Omówienie i praktyczne zastosowanie platform:
o    Teams: prowadzenie spotkań, współdzielenie plików, zadania zespołowe.
o    Google Meets: prowadzenie i planowanie spotkań.
o    Slack: organizacja komunikacji w zespole.
o    Zoom: organizacja wideokonferencji i webinariów.
•    Organizacja efektywnej współpracy online.
4. Rozwój kreatywności i praca z multimediami z wykorzystaniem narzędzi sztucznej inteligencji
•    Tworzenie grafik i materiałów marketingowych z wykorzystaniem :
o    Projektowanie wizytówek, plakatów, postów na social media.
o    Podstawy tworzenia spójnych identyfikacji wizualnych.
•    Tworzenie prostych animacji i edycja zdjęć w darmowych narzędziach.
5. Wprowadzenie do zaawansowanych technologii 
•    Sztuczna inteligencja w pracy zawodowej:

o    Wprowadzenie do ChatGPT i Copilota: automatyzacja pisania tekstów, generowanie pomysłów, wsparcie programistyczne i dokumentacyjne.

Dzień II
Podstawy efektywnej pracy w finansach przy wsparciu MS Excel

•    MS Excel – podstawy dobrego działania
o    Wersje a możliwości programu
o    Formuły – operatory i kolejność operacji
o    Funkcje – tworzenie własnych funkcji
o    Błędy sygnalizowane przez formuły i funkcje
•    Opanowanie zasad budowania dobrego arkusza
o    Tworzenie planu dużego i skomplikowanego arkusza
o    Plan sieci powiązań pomiędzy arkuszami
o    Przykłady dobrych i złych rozwiązań
o    Techniki przerabiania istniejących arkuszy
•    Zarządzanie, przetwarzanie i prezentacja dużych zbiorów danych
o    Importowanie do arkusza zewnętrznych zbiorów danych
o    Analiza rejestru transakcji księgowych (wykorzystanie funkcji tekstowych)
o    Przegląd i analiza transakcji z wykorzystaniem filtrów i filtrów zaawansowanych
o    Operacje na bazach danych

•    Budowa dużej bazy danych na potrzeby controllingu (strefa danych, strefa słowników, strefa uprawnień do danych) – analiza przykładów
 

Dzień III
Raporty, analizy i automatyzacja

•    Przygotowanie dynamicznych raportów 
o    Raporty o stałej i zmiennej strukturze
o    Praca z tabelami przestawnymi oraz operacje na ciągach znaków
o    Wykorzystanie operacji na ciągach znaków (funkcje wyszukaj.pionowo, suma.jeżeli, suma.warunków)
•    Przygotowywanie cykli i rozliczeń kosztów w arkuszu kalkulacyjnym
o    Logika rozliczeń w relacyjnych bazach danych
o    Zasady przenoszenia kosztów na ciągach znaków
o    Techniki łączenia danych i transpozycji do postaci bazodanowej
•    Techniki analizy danych i symulacji
o    Szybkie przeliczanie arkusza dla nowego zestawu danych – polecenie Tabela Danych i szukaj wyniku
o    Rozwiązywanie problemów programowania liniowego i optymalizacji z wykorzystaniem dodatku Solver
o    Możliwości wykorzystania dodatku analiza danych (Analysis ToolPak) w zarządzaniu finansami
o    Wykorzystanie funkcji finansowych
o    Graficzne analizy wrażliwości
•    Budowa i wykorzystanie modeli typu MonteCarlo w MS Excel jako narzędzie zarządzania ryzykiem finansowym
•    Automatyzacja zadań przy użyciu makr

o    Rejestracja makr
o    Podstawowe informacje o języku VBA
o    Wykorzystanie mechanizmów sztucznej inteligencji
•    Wykresy i elementy grafiki w MS Excel
•    Zabezpieczanie arkuszy i skoroszytów w MS Excel

Dla kogo?
Dla pracowników administracyjnych, biurowych i specjalistów oraz osób chcących wzmocnić kompetencje cyfrowe i atrakcyjność na rynku pracy. Dla zespołów finansów/księgowości, analityki i controllingu oraz menedżerów i liderów odpowiedzialnych za procesy i dane. Rekomendowane dla działów HR, organizacji rozwijających kompetencje cyfrowe i firm doradczych szkolących konsultantów.

Cel
Rozwój kluczowych kompetencji cyfrowych z naciskiem na bezpieczeństwo informacji, kreatywność i automatyzację procesów. Program podnosi efektywność pracy, ułatwia zarządzanie danymi i uczy praktycznego wykorzystania nowoczesnych narzędzi.

Korzyści
Uczestnicy opanują narzędzia biurowe (Office/Workspace), raportowanie w Excelu, podstawy AI w pracy oraz zasady cyberbezpieczeństwa. Rozwiną kreatywność (materiały marketingowe, praca z multimediami), a także nauczą się automatyzować zadania finansowe i stosować symulacje Monte Carlo. Firmy zyskają lepszą organizację pracy w chmurze, wyższą jakość i bezpieczeństwo danych oraz oszczędność czasu i kosztów dzięki automatyzacji.

Wykładowca
Ekspert Prawa Pracy – praktyk i trener z wieloletnim doświadczeniem, absolwent Politechniki Wrocławskiej, radca prawny PIP. Ceniony za przystępny język, przykłady „z życia” i bardzo wysokie oceny uczestników.

Szczegóły organizacyjne

Uwaga: Na szkolenie można pozyskać dofinansowanie z Krajowego Funduszu Szkoleniowego lub Bazy Usług Rozwojowych.
1. BUR (RPO dla MŚP)

2.KFS pokrywa 80% kosztów kształcenia ustawicznego (mikroprzedsiębiorstwa do 10 osób – nawet 100%), a pracodawca wnosi 20% wkładu własnego.

Cena z pobytem: 4 300,00 zł (pokój 2–3 os.),

dopłata do pokoju jednoosobowego: 375,00 zł;

Płatność po otrzymaniu zaproszenia i faktury.

Miejsce: Hotel MERCURE SKALNY***, Karpacz.

Kontakt: tel. 601-950-841, e-mail: biuro@akk.com.pl.

Opis
Szkolenie wyjazdowe łączy intensywną naukę z regeneracją w sprzyjającym, górskim otoczeniu, co ułatwia przyswajanie wiedzy i wymianę doświadczeń. Każdy uczestnik otrzymuje szczegółową agendę pobytu; możliwe jest przedłużenie weekendu w ramach dedykowanej oferty (tel. 601-955-320, biuro@akk.com.pl).

Przewijanie do góry